Metodyka sprzedaży b2b – wiele zależy od decydenta

metodyka sprzedaży

Biznes rządzi się swoimi prawami, nie można w nim stosować dokładnie tych samych metod sprzedażowych, co przy kontaktach z klientami detalicznymi, którzy jednorazowo korzystają z naszych usług.

Sprawdź, kto tu rządzi

Wiele firm w ogóle nie ma kontaktów z pojedynczym klientem, który jest końcowym elementem łańcucha sprzedaży. Producenci kontaktują się jedynie z hurtownikami lub odbiorcami większych ilości towarów, którzy sprzedają je później w sowich sklepach. Wtedy można zainwestować jedynie w szkolenia pracowników dotyczące metodyki sprzedaży b2b. To zawęża grono naszych odbiorców, z jednej strony ułatwia pracę handlowców, ponieważ muszą się oni skupiać tylko na jednym rodzaju klientów, ale z drugiej strony kontakty z klientami biznesowymi są daleko bardziej skomplikowane, niż z klientami detalicznymi. Ci, którzy prowadza własny biznes są bardziej ostrożni, bardziej doświadczeni i odporni na proste techniki sprzedaży. Kontakt taki trzeba rozpocząć od tego, by odnaleźć osobę decyzyjną. I to nie tą powierzchownie decyzyjną, ale tę, która naprawdę odpowiada za decyzje w danym zakresie. Oznacza to w skrócie, że dyrektor nie podejmuje samodzielnie wszelkich decyzji, co jest oczywiste, bo żaden człowiek nie byłby w stanie nad tym zapanować. Od tego ma sowich ludzi w każdym dziale inne osoby odpowiedzialne, które są w stanie zapanować i nadzorować dany wycinek firmy. I to one właściwie podejmują decyzje, ponieważ podpis dyrektora zależy od tego, w jakim świetle przedstawią dany pomysł, czy inwestycję. Wtedy dyrektor, gdy jest to bardzo ważna sprawa ewentualnie jeszcze raz samodzielnie rozważy swój podpis i zgodę, ale w przypadku mniej istotnych kwestii raczej po prostu podpisze, bez takie zaufania żadna firma nie byłaby w stanie istnieć. I to właśnie wykorzystać musi metodyka sprzedaży b2b.

Systematyczna praca się opłaca

Dlatego w naszym systemie sprzedażowym skupiamy się na osobach naprawdę decyzyjnych. To z tymi decydentami omawiamy wszelkie najważniejsze kwestie, to z nimi musimy pracować przed wszystkim systematycznie. Regularne kontakty dają odbiorcy wrażenie, że naprawdę dbamy o niego, że interesują nas jego problemy i chcemy mu zaoferować nasza pomoc na, jak najwyższym poziomie. Metodyka sprzedaży b2b sprawi, że Twoi handlowcy będą dla każdego klienta potrafili stworzyć systematyczną strategię sprzedaży i kontaktu, będą wiedzieli, w jaki sposób sprzedawać tak, by odnieść, jak największe korzyści. Przede wszystkim również dowiedzą się, jak skutecznie odpowiadać na potrzeby klientów, a nawet, jak te potrzeby stwarzać i wyprzedzać. Jeśli będziemy zawsze o krok przed naszym klientem on to doceni i chętnie będzie kontynuował z nami współpracę. Ponieważ nie tylko my będziemy odnosić sukcesy, ale również dzięki nam nas odbiorca. To naprawdę nie jest trudne, jeśli pozna się odpowiednie mechanizmy, a metodyka sprzedaży b2b sprawi, że nasi handlowcy je poznają.

zostaw odpowiedź