Płyty drogowe nowe kontra używane

płyty drogowe nowe

Budujesz podjazd przed domem, a może projektujesz taras w ogrodzie? Niezależnie od tego, czy używasz płyt drogowych w prywatnych lub zawodowych celach, to na pewno zastanawiasz się, na które płyty postawić. Zobacz, które płyty betonowe są lepsze.

Nowe płyty drogowe – kiedy warto na nie postawić?

Płyty drogowe mają wiele zastosowań. Można ich używać nie tylko przy budowie dróg, czy podjazdów, ale także parkingów. Niektóre osoby korzystają nawet z płyt betonowych przy budowie tarasu w ogrodzie. Budowlańcy oraz osoby prywatne stawiają na płyty drogowe nowe w przypadkach projektów, które mają służyć przez lata. Ogólnie płyty betonowe są bardzo wytrzymałe, dlatego też stają się z roku na rok coraz bardziej popularne, w szczególności nowe odpowiedniki, co zawdzięczają brakowi uszkodzeń mechanicznych.

Używane płyty drogowe łatwe w montażu i demontażu

Skoro nowe płyty drogowe są używane przy długotrwałych projektach bardzo łatwo jest się domyślić, że ich używane odpowiedniki wykorzystywane są przy tymczasowych podjazdach lub drogach. Te płyty betonowe są także wytrzymałe, choć nie tak bardzo jak nowe odpowiedniki. Na szczęście zarówno płyty drogowe nowe jak i używane są łatwe w montażu oraz demontażu. Bardzo często niepotrzebne płyty oddawane są do skupów. Warto z nich korzystać, bo nie tylko taniej można kupić materiał (używane płyty w skupie kosztują około 1/3 ceny nowej płyty), ale można również je odsprzedać, dzięki czemu pozbędziemy się niepotrzebnego materiału i przy okazji zarobimy.

A może wybrać asfalt?

Do tej pory na drogach królował asfalt. Jednak od jakiegoś czasu coraz częściej budowane są drogi z płyt betonowych. Jest to nie tylko tańszy materiał, ale też zapewnia nam większe bezpieczeństwo. Ten stan rzeczy wynika z tego, że beton ma nie tylko jaśniejszy kolor, ale także lepszą przyczepność, dzięki czemu jest mniejsza szansa, że zostanie spowodowany wypadek. Poza tym czynniki atmosferyczne nie oddziałują tak mocno na beton, jak to jest w przypadku asfaltu, dzięki czemu nie powstaje tzw. zjawisko okleinowania. Jakby tego było mało to przewaga betonu nad nawierzchnią asfaltową widać także w kwestii wytrzymałości. Drogi, które powstały z płyt betonowych, są znacznie bardziej wytrzymałe niż ich asfaltowe odpowiedniki, dzięki czemu mogą nam służyć przez bardzo długie lata.

zostaw odpowiedź