Telekonferencja i jej rodzaje

Telekonferencja to rodzaj spotkania odbywającego się za pomocą telefonów komórkowych bez potrzeby fizycznego uczestniczenia w spotkaniu. Telekonferencje mają zazwyczaj charakter biznesowy i mogą wymagać przewodniczącego, który poprowadzi spotkanie. Są przydatne dla firm działających w wielu miejscach lub w różnych krajach, w których nie wszyscy członkowie mogą być fizycznie obecni w tym samym miejscu.

Przydatne narzędzie biznesowe

Dlatego telekonferencje – wymiana informacji w czasie rzeczywistym pomiędzy ludźmi, którzy nie znajdują się w tym samym miejscu – stała się tak pożądanym narzędziem biznesowym dla przemysłu audiowizualnego. Dzięki telekonferencji firmy mogą prowadzić np.: spotkania, staże dla klientów, szkolenia, pokazy i warsztaty telefonicznie lub internetowe zamiast osobistego uczestnictwa.

Rodzaje telekonferencji

1. Rozmowa trójstronna, dostępna w wielu domach jako usługa oferowana przez operatorów sieci komórkowych, czy rozmowa prowadzona za pośrednictwem zestawu głośnomówiącego. Limity rozmów trójstronnych i jakość dźwięku w zestawach głośnikowych sprawiają, że obie te opcje są niewykonalne dla większości firm.
2. Połączenia konferencyjne pozwalają grupom – od kilku do kilkunastu osób – komunikować się telefonicznie. Bankowcy i maklerzy często używają połączeń konferencyjnych, aby przekazywać raporty do dużej liczby słuchaczy. Inne firmy korzystają z połączeń konferencyjnych, które pomagają współpracownikom komunikować się, planować i prowadzić burze mózgów. Aby wykonać połączenie, uczestnicy wybierają określony numer (MeetMe conferencing) lub operatora/ moderatora dla każdego uczestnika (ad hoc conferencing).
Wiele systemów konferencyjnych w telefonie wymaga loginu i osobistego numeru identyfikacyjnego (PIN), aby uzyskać dostęp do systemu. Pomaga to chronić informacje poufne i zastrzeżone podczas połączenia.
3. Konferencje w sieci Web umożliwiają komunikowanie się osób za pomocą tekstu i wideo w połączeniu z dźwiękiem. Najprostsze metody konferencji internetowych wykorzystują programy czat i komunikatory internetowe do obsługi dyskusji grup dyskusyjnych opartych na tekście. Bardziej wyrafinowane programy wymieniają informacje wideo z kamerami internetowymi. Niektóre umożliwiają udostępnianie nawet dokumentów online.
Firmy mogą samodzielnie zakupić oprogramowanie przeznaczone do prowadzenia konferencji i same organizować swoje spotkania lub skorzystać z usługi hostingowej. Usługi hostingowe zapewniają przestrzeń oprogramowania i serwera, na której można prowadzić spotkania.

Aby uczestniczyć w spotkaniach online, uczestnicy muszą mieć:

– Komputer
– Połączenie z Internetem
– Telefon, jeśli zawartość audio nie będzie udostępniana online
Jeśli program konferencji opiera się na internetowych kanałach audio czat i webcam, komputery uczestników powinny mieć:
– Mikrofony
– Kamery internetowe
– Karty i urządzenia umożliwiające przechwytywanie sygnału wideo i audio do komputera.

One comment

zostaw odpowiedź