Zaplecze socjalne na budowie: przenośne kabiny sanitarne i co jeszcze?

przenośne kabiny sanitarne

Masz zorganizować plac budowy, ale nie wiesz, jakie warunki musisz spełnić, jeśli chodzi o zaplecze socjalne? Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jakie wyposażenie musisz zapewnić swoim pracownikom na budowie.

Zaplecze socjalne i sanitarno-higieniczne na placu budowy

Jakie elementy powinno mieć zaplecze socjalne i sanitarno-higieniczne na placu budowy? Według rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 2003 roku pracownicy powinni mieć: dostęp do szatni na odzież ochroną, umywalni, jadalni, suszarni i ustępów. Ważne jest to, by zapewnić im przenośne kabiny sanitarne i toalety. W przypadkach, w których inwestor nie ma szansy na spełnienie wszystkich wymogów, dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy firmy, która zapewni odpowiednią infrastrukturę na budowie. Wybierając odpowiednią firmę, która zapewni przenośne kabiny sanitarne, czy biura socjalne, warto zwrócić uwagę na to, czy inwestor będzie miał też zapewniony serwis.

Organizacja zaplecza – na co zwracać uwagę?

Sama organizacja zaplecza zależy w dużej mierze od liczby pracowników. Jeśli jest ich więcej niż dwudziestu, to należy w takim momencie pamiętać, że trzeba zorganizować więcej niż tylko jedną szatnię i jadalnię. Prawo budowlane zwraca również uwagę na kwestie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia pracowników. Według rozporządzenia pracownicy muszą mieć zapewnione odpowiednie miejsce do odpoczynku. W tego typu pomieszczeniach temperatura powinna wynosić co najmniej 16 stopni Celsjusza.

A jak to wygląda w praktyce?

Wiadome jest, że teoria i praktyka w dużej mierze się od siebie różnią. Specjaliści zalecają, by pod uwagę brać nie tylko specyfikę pracy, ale też rozmieścić pomieszczenia w taki sposób, by były one bezpieczne i wygodne. Dlatego też warto kierować się nie tylko rozporządzeniem, ale też zasadami BHP. Pamiętaj też o tym, że powinni mieć zapewnione szafki na przechowywanie odzieży roboczej oraz ochronnej. W kontenerze socjalnym powinna się znaleźć też odpowiednia ilość stołów i krzeseł, które są dostosowane do ilości zatrudnionych pracowników.

One comment

zostaw odpowiedź